Sayfalar

17.08.2010

SEMİNER NOTLARIM:)


ÇOCUK İLETİŞİMİNDE DIŞA VURMA TEKNİĞİ OLARAK KUKLANIN ÖNEMİ

 ÇOK EĞLENCELİ ÖĞRETİCİ VE DENEYİM SAHİBİ OLMAK İÇİN UYGUN BİR SEMİNERDİ SİZELERLE KUKLAMIN ÖNEMİNİ PAYLAŞMAK İSTEDİM.
BİZ ANASINIFI ÖĞRETMENLERİ GENLLİKLE KUKLAYI HİKAYİNDE SAATİN DE KULLANIRIZ. KUKLAYI SERBEST ZAMAN, SANAT ETKİNLİĞİ, DRAMA, VB.. HER ETKİNLİKTE KULLANILMASI GEREKTİĞİNİ AKTARDILAR.KUKLAYI SADECE ÖĞRETMENLER HİKAYE ANLATIRKEN KUKLA SAHNESİ ARDINDAN KULLANIRIZ. HİKAYE BİTTİĞİNDE KÖŞEYE YERLEŞTİRİZ. KUKLAYI ÇOCUKLARA VERİN ONLAR KULLANSIN. ÇOCUKLAR SIKINTILARINI, SEVİNÇLERİNİ, KIZGINLIKLARINI OYUN YOLUYLA ATTIĞĞINI VE BİZELERE AKTARDIĞINI ZATEN BİLİYORUZ.KUKLA BU YÖNDEN DAHA ÇOK OLUMLU KATKIDA BULUNDUĞU GÖZLEMLENMİŞ.ÇOCUK KUKLAYI ELİNE GEÇİRDİĞİ ZAMAN ONU BAŞKA BİRİ OLARKA GÖREÜYOR KENDİSİNİN DUYGULARINI ONA YORUMLUYOR. MESELA KUKLAMIZIN ADI'' CAN OLSUN.ÇOCUK :''CAN BUGÜN YEMEK YEMEK İSTEMİYOR ''DİYEREK KENDİ DUYGULARINI AKTARMIŞ OLUYOR.KUKLA SAHNESİNİ KONULARA TAKVİYE OLARAK KULLANILMALIDIR.
KUKLA KULLANIM YÖNTEMLERİ ŞİDDET,DEĞER YARGILARI,YARDIMLAŞMA VB.... ALANLARDA KULLANILMALIDIR.
ÇOCUKLAR BİREYSEL SORUNLARINDA YANLIZ KUKLA GÖSTERİSİ SUNULABİLİNİR.
ÖĞRETMENİN YAPABİLECEĞİ BİR ÖRNEK;AYŞE ADINDAKİ ÇOCUĞUNUZ KUNUŞMUYOR MESELA,KUKLAYI KONUŞAN BİR MASKOT OLARAK KULLANIN BİR KUKLA  BELİRLEYİN 18 ÖĞRENCİNİZ VARSA 19 . ÖĞRENCİNİZ OLSUN ONA BİR İSİM KOYUN  KARAKTER OLSUN MESELA KURABİYE CANAVARI NASIL BİR KARAKTERSE ONUN GİBİ BİR KARAKTERİ OLSUN VE KUKLAYLA KONUŞUN ÖĞRETMEN SORULAR YÖNELTSİN VE KUKLADA ONA CEVAP VERİSİN VERDİĞİMİZ ÖRNEĞE DEVAM EDELİM.
ÖĞRETMEN: MİKİ CAN BİZİMLE KONUŞMUYOR SENCE NEDEN OLABİLİR?
MİKİ(KUKLA):CAN 'BUGÜN ARKADAŞI AYŞE İLE KAVGAMI ETTİ ONUN  İÇİN KONUŞMUYOR GALBA 
ÖĞRETMEN: BEN SORDUM AMA CEVAP VERMEDİ KUKİ İSTERSEN SENDE SOR BELKİ SANA CEV VERİR
KUKİ: CAN BENİMLE KONUŞURMUSUN AMA BEN ÇOK ÜZÜLDÜM SENİN SESİNİ DUYMAK İSTİYORUM
BU ÖRENEK BİR DİYOLOGTU O AN ÖĞRETMEN KONUYA GÖRE DAHA FARKLI YAKLAŞIMLA ÇOCUĞUN KONUŞTURMAYI BAŞARABİLİYOR.ÖĞRETMENLE SORUN YAŞASA BİLE ÇOCUK KULAYI KARAKTER OLARAK BENİMSEDİĞİNDE ONA CEVP VERME GEREĞİ DUYUYOR. ÖĞRETMENDE İSTEKLERİNİ ÖĞRENCİLERİNE KUKLA SAYESİNDE DAHA OLUMLU BİR ŞEKİLDE AKTARABİLİYOR.EMPATİ ÇALIŞMASI İÇİNDE KUKLA ÇOK GEREKLİ BİR YÖNTEMDİR.ELEŞTİRİ YÖNTEMİ OLARAK KESİNLE KLLANMAYIN O ZAMAN O KARATERİ DÜŞMAN OLARAK BENİMSİYOR.

POZİTİF DİNLEMEDE 10 DAKİKA ÇOCUKLARLA ÇALIŞMAMIZ LAZIM. ÇOCUKLARIN İYİ YAPTIĞI DAVRANIŞLAR ÜZERİNE MOTİVASYON ÇALIŞMASI YAPILMALIDIR.ÇOCUK GERÇEKTEN YAPTIĞI İYİ DAVRANIŞI BAHSETMELİĞİZ OYUNCAĞINI PAYLAŞMIŞTIR BU GERÇEKTEN OLAN BİR OLAYDIR. ÖĞRETMEN OLMAYAN UYGUN OLMAYAN BİR DAVRANIŞIDA OLUMLU BİR ŞEKİLDE SANKİ ÇOCUK BU DAVANIŞI YAPMIŞ GİBİ EMPOZE ETMEMELİDİR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder