Sayfalar

19.08.2010

GÖRSEL SANAT EĞTİMİ TEKNİKLERİ ÖRNEKLERİ

PASTEL BOYA

MALZEMELER
Renkli fon kartonu
Pastel boya

Pastel boya,her yaşa değişik kullanım olankları sunan boyadır.Okul öncesi çocuklarda, eğer başka tekniklerle birlikte kullanılmayacaksa mutlaka zemin olarak renkili fon kartonu seçilmelidir.Bu yaş çocuğu pastel boyayı örtücü olarak kullanamaz. Zaten buna da zorlamamalıdır.Çocuk zemini tam kapatamayacağı için renkli fon kartonu daha doyurculu daha göze hitap etmesini sağlayacaktır.

Bir işe yoğunlaşma süreleri kısıtlı olan okul öncesi çocuklarda çalışmalara heycan katmak için, yaratılıklarını kullanacakları konular vermek gerekir.Konu verilerek çalışmalarını kalan boşlukları da resimleyerek tamamlamaları istenir.
 Bu çalışmalar bireysel olabileceği gibi grup olarakta çalışmaları istenebilinir.
 Yaz eğitiminde görev yapıyorum. Bu gün çocukları okulumuzun salonuna çıkardım ve klasik müzik eşliğiinde graft kağıtlarını verdim iki gruba ayırdım.Pastel boya tekniğini kullanmalarını istedim .Çocuklar birbirlerinden etkilenerek fikir alış verişinde bulundular kağıdın şurasına ağaç çizelim burasına araba çizelim gibi....arkadaşında bakarak değişk insan figürü çizmeyi öğrenen olduğunu gözlemledim... bireysel resimden ziyade grup çalışmasında daha etkili reim öğrenme tekniği olduğunu gördüm.Sade bir etkinliğin bile grup halinde yapılırken daha yaratıcı daha öğretici daha geliştirici olduğunu farkettim .''Sakın öyle çizilmez ''  gibi  söz safredip çocuğu hayal kırıklığına uğratmak yada yaratıcığını baltalamak yerine yaparak yaşayarak öğrenmesine fırsat vermiş oluyoruz.Grup içi etkileşimlerde,düşüncelerini betimleme ve gruba kabul ettirme isteği, çocukların yaratıcı kişilik gelişimlerini olumlu etkiler.



YAZ OKULUNDA KARMA GRUP ÖĞRENCİLERİM

ECEABAT KEMALPAŞA ANAOKULU ÖĞRENCİLERİNDEN
GRUP PASTEL BOYA ÇALIŞMASI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder