Sayfalar

3 09 2010

ROND ÖRNEKLERİ

Rond çocukların şarkı eşliğinde sözlere uygun dans veye hareket etmeleri denir.Özellikle çocukların ilgileri dağıldığında tamsiye ediyorum.Çocuğun rahatlamsı, sosyalleşmesi, grup içinde hareket edbilmesi, fiziksel gelişimi,sözlerin öğrenmesi bir çok davranışı beraberinde getirir....düşündümde bir kaç örnekle sınıfınızda uygulayabilirsiniz. Bazı rondların ritimlerini duymuşunuzdur.Sözlerini tam olarak bilemeyiz  o konuda yardımcı olabilirim. Melodiyi bilmiyorsanız yartıcılığımızla bu konuda sizi baş başa bırakıyorum:)....mutlaka sakin bir etkinlikten sonra rondlar çok iyi geliyor çocuklar hareket halinde oluyor eğleniyorlar.

 KRALIN OĞLU
   Bir gün kralın oğlu çıkmış gelmiş atıyla
(kızlarla erkekler eşleştirilir sopa yada tahta attın üzerinde zıplayarak gelir erkek çocuk)
   Meydandaki kızları süzmüş sırayla
(erkek çocuk elini anlına koyar ve sırayla süzer kız arkadaşlarını)
   Şunu mu alsam  şunu mu alsam şunu mu alsam
(kız arkadaşarının hepsini gösterir sırayla)
   Bildim bilidim içlerinden en güzeli (Ayşe)........
(elini başına koyarak arkadaşını ismini söyler)
    Gelsin binsin atıma
(kız arkadaşı sopanın üstüne biner)

Çocuklar sırayla bu şarkı eşliğinde hepsi bitene kadar devam eder. Hepsi bitince de masalımsı bir eklemeyele öğretmen'' onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine, gökten üç elma düşmüş biri onlara biri bizlere biride bizi izleyen sizlere...............
Ben yıl sonu gecesinde çıkarmıştım.. kızlar gelinlik tarzı giymişlerdi. Erkekler sünnet kıyafeti ve tahta atla çıkmışlardı veliler çok beğenmişlerdi.

MİÇO NERDEN GELİYOR?

Miço nerden geliyor?    
Harmanlardan aşağı
Oynada miço oyna
Zıplada miço zıpla

Miço gözlerin nerde?
Fıldır fıldır yerlerde
Oynada miço oyna
Zıplada miço zıpla

Miço ellerin nerde ?
Kıvrım kıvrım bellerde
Oyna da miço oyna
Zıpla da miço zıpla

Sınıfta daire oluşturun sözlere uygun hareketlerle rondu tamamlaya bilirsiniz.Miço gözlerin nerde dediğinizde kapatın gözlerinizi ellerinizle fıldır fıldır dediğiniz zaman yere eğilin ellerinizi çevirin. oyan dediğinizde çocuklarla dönerek oynayın.Zıpla dediğinizde hep birlikte zıplayın.........Çocuklar çok seviyorlar bu rondu.

ÖRDEK RONDU
5 küçük ördek badi badi yürüyerek
Bir caddeye çıkmışlar sağa sola bakmışlar
Birisi geçmiş ötekine seslenmiş
Vak vada vak vak  vak  vik vidi vik vik
Vak vada vak vak vak vik vidi vik vik

4 küçük ördek badi badi yürüyerek
Bir caddeye çıkmışlar sağa sola bakmışlar
Birisi geçmiş ötekine seslenmiş
Vak vada vak vak vak vik vidi vik vik
Vak vada vak vak vak vik vidi vik vik                             

3 küçük ördek badi badi yürüyerek
Bir caddeye çıkmışlar sağa sola bakmışlar 
Birisi geçmiş ötekine seslenmiş
Vak vada vak vak vak vik vidi vik.......

 (öğrencilerinizde ördek kostümü giydirirseniz daha eğlenceli geçer yada gaga yapabilirsiniz5-1 kadar devam eder oyun sağ - sol kavramında , trafik konusunu işlerkende işinize çok yarar eminim. Çocuklar çömelerek örek yürüyüşünü taklit ederler ellerini ayak bileklerinde tutarak paytak paytak yürürler.Ben burunlarını sıktırıyordum vak vak derken ördek sesine daha çok benziyor o zaman eğlenceli oluyor.

MESLEKLER

Ben büyüyünce doktor olacağım.Hastalara şifa, dertlere deva olacağım.
Ben büyüyünce çiftçi olacağım .Tarlamı sürüp ülkemi kalkındıracağım
Ben büyüyünce mühendis olacağım.Sağlam binalar yapıp milletimi huzurlu yaşatacağım
Ben büyüyünce öğretmen olacağım. Öğrencilerimi sevip bağrıma basacağım.
Ben büyüyünce avukat olacağım.Davalara bakıp hep haklıdan yana olacağım
Ben büyüyünce asker olacağım.Vatanıma düşman ayağı bastırmayacağım.
Ben büyüyünce trafik polisi olacağım.Kim hata yaparsa, kurallara uymazsa onlara ceza yazacağım.
Bugünün küçükleriyiz. Yarının büyükleri olacağız.
Sözümüzün eriyiz. Vatanımıza faydalı olacağız( hep birlikte söylenir)

Sözleri evde öğrenmeleri için gönderebilirsiniz ve aileden çocuğun söyleyeceği söze göre aksesuar getirmelerini isteyebilirsiniz...böylelikle meslekleri öğretmiş kostümle zengileştirmiş ve aile katılımıda gerçekleştirmiş olursunuz....














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder